2017-09-30-10-02 Ponownie w Beskidzie Niskim

Miałem niedosyt po wyjeździe w Beskid Niski. Tam gdzieś w głębi głowy tułała się myśl, a może powtórzyć wyjazd, może tym razem się uda dłużej przejść. Zaczepiony przez kolegę zdradziłem się ze swoich marzeń i bach, wylądowaliśmy w Gorlicach 30 września z planem zrobienia małej pętli do Krynicy. Ruszyliśmy z Szymbarku na Magurę Małastowską. Ja byłem odpowiedzialny za trasę a kolega za pogodę. Na początku każdy z nas wywiązywał się sumiennie. Trasa była ok., pogoda wspaniałą. Gdzieś przed godziną 18 rozbiliśmy w lesie namioty. Dlatego tak wcześnie, ponieważ po 19 jest już ciemno.20170930beskidniski13

Następnego dnia rano wchodzimy do schroniska, które jest w rozbudowie. Ostatni raz byłem tu równe dwadzieścia lat temu, w 1997 roku, gdy była powódź tysiąclecia. Zjedliśmy ciepłe jedzenie, uzupełniliśmy płynu i poszliśmy w kierunku przełęczy. Po drodze zwiedzaliśmy cmentarze wojskowe z I Wojny Światowej. Koledze, Bogdanowi bardzo na tym zależało. Następnie szliśmy trochę bez szlaku by wbić się na czerwony. We wsi zrobiliśmy małe zakupy i poszliśmy dalej. Kolejny nocleg wypadł nam na podejściu na Rotundę.

20170930beskidniski14

20170930beskidniski15

Następny dzień również był słoneczny. Rano wizyta na dużym cmentarzu a później nieśpieszny marsz do Wysowej. Tam niestety zapadła decyzja, że wracamy już tego dnia do domu. Powód tak wczesnego powrotu? Przyjmijmy, że według zapowiedzi następnego dnia i następnego miało podać, co miało potwierdzenie. W Wysowej udało się nam złapać autobus do Krakowa a stamtąd dwoma kolejnymi dojechaliśmy do Czechowic, do domu.

20170930beskidniski16

20170930beskidniski17

Tylko trzy dni byliśmy w górach, znowu nie udało się być dłużej. Znowu niedosyt. Ale tak bywa i nie jest to powód aby rwać resztę włosów z głowy. Na pamiątkę jest kilka zdjęć, nawet powstał krótki film. Zaoszczędzony urlop może uda się w końcu wykorzystać na dłuższą wędrówkę, może nawet podczas najbliższej zimy.